Teksti suurus:
A A A

Õppekäik Energia Avastuskeskusesse ja Tallinna Teletorni

25.02.2019
Kui olime oma sagimised riietehoius lõpetanud, siis võttis meid vastu vana elektrijaama ainulaadne keskkond, mis ka meie ringkäigu lõpuks selgus oli ainuõige koht elektri toimimise ja tootmise selgitamiseks.
Energia avastuskeskus on kui kihiline päikesepaneel, iga korrus oma karakteriga. Nii asus alumise ja ülemise korruse vahel keskmine, mis jutustas Eesti energeetika ehk peamiselt põlevkivi loo.

101 aasta vanuse elektrijaama kunagises generaatorisaalis asus, punaste «vajuta-mind»-nuppude paradiis, mis oli teemakohaselt elektri ja energia päralt.  Ajaloolise sisse­seade vahel asetsevate eksponaatide juures on alati ka lühidalt kirjas, millega tegu ja mis toimub. Kogu keskuse tõmbenumber oli kahtlemata Faraday puuris asuv Tesla trafo, mis tekitas sisse lülitades võimsaid välke. Ka meil oli võimalus osa saada välgudemonstratsioonist. Soovitame etendusest kindlasti vaatama minna, sest kuni 500 000-voldiseid välgunooli ei näe kaugeltki mitte iga päev!

Keskuse programmis palju  uusi õpitube ja etendusi, mis aitavad koolimajas õpitut täiendada ja kinnistada ning muuta loodus- ja reaalainete õpet vaheldusrikkamaks. Kõiki poole päeva jooksul külastada ei jõua ja seega pidime tegema ka meie oma kindlad valikud.  Meie teiseks valikuks oli planetaariumietendus „Täna tähistaevas”, kus vaatleme planetarist Rauno Pilviku juhendamisel neid taevaseid objekte, mis parasjagu nähtavad. Etendus sobis  õpilastele alates põhikooli teisest astmest kuni gümnaasiumi lõpuni ja meeldis meile väga.

Lisaks saime jälgida ja osa võtta staatilise elektri demonstratsioonist juuksed püsti  ning teadusteatrist, kus tehti põnevaid katseid. Meie aeg   Energia Avastuskeskuses  lendas imekiiresti ning nii mõnigi meist oleks soovinud jääda kauemaks jääda ka kauemaks ekspositsioone avastama.
 
Meie teiseks sihtkohaks Tallinnas oli teletorn. Lisaks lummavale vaatele, mis Tallinna teletorinist avaneb, oli meil kavas tutvuda Eesti ajalooga enne meie riigi taasiseseisvumist.  Haridusprogramm oli kaasahaarav ja parajalt pingutust nõudev. Eriti lõpuosa. Selgus, et uudisloo kirjutamine ei ole meie tugevaim külg ja vajab veel harjutamist. Seevastu saime teada, kes olid Eesti taasiseseisvumise juures juhtfiguurid ja  millised sündmused, millist rolli mängisid.
 
Kokkuvõttes oli meil üks tore ja huvitav päev koos rühmakaaslastega.