Esimene tund oli planetaariumis, mis on oma tehniliste ja füüsilise võimekuse poolest maailmas unikaalne. Meie pea kohal oli tähistaevas. Osalejad said juhendajate abiga leida taevast sodiaagimärke kui ka Põhjanaela. Päike ja Kuu toodi meile nii lähedale, et sai peaaegu käega katsuda. Tehti põhjalik ülevaade tähtede ja planeetide temperatuurist ja nende liikumisest taevavõlvil. Tuletati meelde planeedid. Käisime ära ka Marsil, tutvusime sealsete võimalike elutingimustega. Planetaariumis toimus ka seiklusmäng "Kadunud kosmoses". Mängus "Kadunud kosmoses" sai igaüks end mõttes Kuul matkaja olukorda panna.
Järgmisena said noored arendada oma meeskonnatööoskust uurimusülesannetes. Iga rühm sai lahendada nii palju teemasid, kui jõudis. Ülesanded olid seotud astronoomiaga. Miks vahelduvad aastaajad, mõningaid piirkondi kosmoses nimetatakse mustadeks aukudeks, kes või mis on Estronaudid, kui palju kaaluksime me teistel planeetidel, mis on mustad augud jne.
Siis viidi õpilased töötuppa. Õpitoas demonstreeriti vaakumkapi abil, kuidas õhurõhu vähenemine mõjub erinevatele ainetele. Nähtut-kuuldut sai lõpuks rakendada skafandri ehitamisel: pooltühi õhupall tuli ümbritseda kaitsekihiga nii, et vaakumkappi pannes see ei lõhkeks. Meisterdamiseks pakuti plastikpudelit ja -topsi, fooliumit, pappi, erinevaid teipe, salvrätte.
Kõige lõpuks valmistasime Päikesesüsteemi mudeli ehk koduplanetaariumi ning uurisime planeetide kaugusi üksteisest. Saime tuttavaks mitmete tähtkujudega ja teada, et tähtkujude asendi järgi on võimalik isegi kellaaega määrata. Teadsime, et Päike on Maale kõige lähim ja väga suur täht, kuid see, et Päikesest on veel suuremaid tähti, tuli mõnelegi suure üllatusena. Koduplanetaariumi abil sai killukese tähistaevast igaüks oma koju kaasa võtta.
Pärast töötubades osalemist said noored omal käel teaduskeskuses ringi käia. Võimalus oli treenida mäesuusatamises, katsetada jääkeeglit, proovida läbida murdmaadistantsi või pidada lumesõda. Elusaalis said vaadata kuidas kooruvad tibupojad.
Meeldis, et programm oli vaheldusrikas ning mõõdukat pingutust nõudev. Kasutada tuli mitmeid tarvilikke õpioskusi – noortel tuli oma tööd kavandada, kaaslastega koostööd teha ning ülesandeid jagada. Ühtlasi sai arendada iseseisva töö oskusi. Oli sisukas ja õpetlik päev.
Õppekäik leidis aset noorte isamaalise haridusprogrammi raames.